Matter and Form 3D tarayıcı ile 3D tarama söz konusu olduğunda mükemmel bir tarama elde etmek deney, tahmin ve sezginin yönlendirici gücü ile doğru orantılıdır. 3D tarama teknolojisindeki ürün geliştirme, gerekli kullanıcı uzmanlığı düzeyini, belirli öğrenme engellerini nasıl aşacağınızı ve algılanabilir bir kontrol unsuru ile kullanıcılara güvenilir sonuçlar vermeyi büyük ölçüde kolaylaştırabilir. Bir dereceye kadar, uygun fiyatlı 3D tarayıcılar henüz bunu tam olarak başaramadı - çevresel araçlar olarak henüz tamamen otomatik olmayan belirli parametrelerin bağımsız tanımlanmasına ihtiyaç duyarlar. Ancak, üç boyutlu tarama kalitesine en fazla katkıda bulunan kullanıcının kontrolünde olan temel bir şey vardır: taranacak nesnesinin kendisi.
Bir fotoğraf kamerası gibi, tarayıcı da yalnızca görüş alanında olanı yakalayabilir. Eğriler, yüzey detayları, dış geometri gibi organik şekilleri yakalamakta harikadır 3D tarayıcılar. Bununla dışında, derin çöküntüler ve üst üste örtüşen özellikler, tarayıcının doğru şekilde yakalamasını zorlaştırır. Örneğin, bir pipetin dışını tarayabilir, ancak pipetin içindeki tüm boş alanı tarayamaz.
Bu yazımızda, belirli tarama nesnesi türleriyle ilgili ortak sorunları ve onları nasıl iyi tarayabileceğinize dair fikirleri paylaşmak istiyoruz. Az önce verilen örnekle başlayacağız.
3D lazer tarayıcılar bir görüş hattı prensibine göre çalışır: lazer çizgisinin dokunamadığı veya 'göremediği' ne olursa olsun, 3D geometriyi toplayamaz. Bu, bir nesnedeki girintinin veya 'deliğin' yalnızca belirli bir yüzdesinin lazer tarama ile yakalanacağı anlamına gelir, çünkü nesnenin kenarları, tarayıcı yatağı üzerinde dönerken lazer çizgisinin iç yüzeyi çok hızlı bir şekilde görmesini engeller. Bu tür nesnelerle iyi bir 3D tarama elde etmek, düz nesnelerdeki delikler için mümkün olan en iyi senaryo, şeklinin ve derinliğinin özelliklerine bağlıdır.Tüpün bir bölümünün veya bir fincanın veya vazonun taranması gibi diğer örnekler daha zorlayıcı olabilir.
Belirli nesneler için tarama açılarını değerlendirmeyi kolaylaştırmak için, Matter and Form 3D tarama yazılımı, lazer çizgilerinin nesnenize nasıl çarpacağını önizlemek için Scan Setup içinde bir görünüme sahiptir. Bu özellik, kullanıcının geometrinin hangi bölümlerinin gözden kaçtığını kontrol etmesine ve mümkün olduğunca çok şey yakalamak için bazen bir oyun hamuru kullanarak nesnenin yatak üzerindeki açısını ve konumunu ayarlamaya çalışmasına imkan tanır.
Ne yazık ki, iyi sonuçlar elde etmek için maksimum lazer kapsamı için nesnenizi açamıyorsanız, tek gerçek çözüm 3D modelleme yazılımında ek dijital çalışma yapmaktır Bununla birlikte, projeniz biraz fiziksel değişime dayanabilirse, lazer tüm eğriye eriştiğinde kavisli yüzeyler iyi bir şekilde yakalanabilir. Eğrinin yarısının tamamını ortaya çıkaracak şekilde nesnenizi parçalara ayırabilir veya açabilirseniz, o yüzeyi iyi bir şekilde taramak için iyi sonuca daha da yaklaşıyorsunuz demektir.
Örneğin, bu küçük çiçek demetinin taranması, bu nesneye özgü yarıklar nedeniyle zor oldu.Ancak salkımdaki tek bir çiçeği taramak mümkündü.
TinkerCAD kullanarak tek çiçek taramasından tüm demetin görünümünü yeniden oluşturduk.
Minyatürlerin veya her boyuttaki karmaşık karakter figürlerinin taranmasıyla ilgili çok sayıda talep alabilirsiniz. Lazer 3D tarama ile minyatürleri ekonomik olarak kopyalanması henüz mümkün değil ancak photogrammetry teknikleriyle de yapılabilir. Genel olarak konuşursak, 4-5 mm kalınlığındaki tarama nesneleri, lazer teknolojisi ile tarandığında tarama tolerans doğruluğu eksikliğinden muzdarip olabilir.
Nasıl çalışır? Birkaç kapalı alana sahip figürleri seçin (örneğin, bir elin beline dokunmak için büküldüğü bir kol gibi). Yapılabiliyorsa, şekli mümkün olduğunca demonte edin ve daha sonra 3. parti yazılımlarda birleştirmek için parçaları ayrı ayrı tarayın.
Bu iki nesne kabaca aynı boyutta olsa da, taranabilirlikleri şekil karmaşıklığına ve nesnenin malzeme çeşidine bağlıdır.
Zor bir nesne yüzeyini tarama için en zor örnek olan şeffaf camdır, ikinci sırada ise parlak siyah nesneler diyebiliriz. Genel bir tavsiye verecek olursak, nesneyi bir tozla kaplamak veya işlemden geçirmektir. Pudra, bebek pudrası, mısır nişastası veya boya ile yüzeyi kaplayıp üç boyutlu tarama yapabilirsiniz. Siyah yüzeyler lazer ışığını emer, bu da uzun pozlama sürelerine ve dolayısıyla daha uzun tarama sürelerine neden olur. Taramadan önce yüzey işlemleri için beyaz renk her ne kadar lazer ışığını yansıtıyor olsa da en iyi yöntemdir diyebiliriz. Mümkünse gri renk tozlar kullanmak daha iyidir, bu da lazer tarama için ideal bir orta ton sağlar.
Bu iki sevimli tuzluk ve biberlik üç boyutlu tarama için buna iyi bir örnektir.
İşte parlak seramik yüzeylerine herhangi bir işlem uygulanmadan yapılan ilk tarama denemeleri.
İkinci deneme için kara biberliğe pudra tozu püskürttük. Sonuç, daha önce iki taramayı hizalayarak elde ettiğim geometri yakalama seviyesinin aynısıydı ve ilgili doku bilgisini kaybetme pahasına da olsa mesh geometri biraz daha iyi çıktı (3D baskı için tarama yapıyorsanız sorun değil).
Son olarak, sarılırken tarandıklarında işlenmemiş beyaz tuzluk ile tozla işlenmiş siyah arasındaki nokta bulutlarındaki farkı kontrol edin! Tozla işlem görmüş tuzluk, önemli ölçüde daha temiz bir nokta bulutuna sahiptir.
Tüylü figürlerin dijital alemde gerçekçi bir şekilde modellenmesi herkesin bildiği gibi zor ve lazer ışığı ölçümlerini kullanarak tüyle kaplanmış bir nesneyi yakalamak neredeyse imkansız. Bunun nedeni, lazer ışığının saçın tüm köşelerinde ve aralarında kaybolmasıdır.
Tüylü figürlerle ilgili sorun, çok sayıda ve dikenli yapısı olması. Lazer ışığı, uzun saç düz dururken daha iyi sonuç verir. Tüyleri veya saçı ıslatabilir veya düzleştirebilirseniz daha çok katı bir nesne elde edebilirsiniz.
MFStudio Scan Setup ile bu masal figürü için temiz, eksiksiz bir lazer çizgisi elde etmek zordu. Bu figürün küçük boyutu ve ince kolları ve bacakları, onun ekstra zor bir tarama olduğunun göstergesi. Beklendiği gibi, sonuç olarak nihai kalite zarar gördü.
Bu trol bebeğin saçı, tarama sırasında lazer çizgisini önemli ölçüde dağıttı, bu da o bölgede gürültülü bir nokta bulutu oluşturdu, ancak saçının uzun, düz doğası sayesinde oldukça güzel tarama yapılabildi.
Mücevherat bu listeye anılmayı hak ediyor çünkü taranması en zor nesne kategorilerinden birisi. 3D tarama, mücevher tasarımının bir parçası olarak mücevher tasarımı iş akışlarında harika bir araç olabilir. Bununla birlikte, bitmiş ürün genellikle taranması zor olur. Yukarıdaki bahsettiklerimize bakıldığında, çoğu mücevher üç boyutlu tarayıcılar için oldukça zorlu parçalar; delikler bol, her şey küçük ölçekli ve malzemeler parlak ve yansıtıcı. Bununla birlikte, zor nesneleri bile doğru teknikler ve koşullarla 3D taramak mümkündür.