Temel 3D baskı Bloglarımıza hoş geldiniz!
1 - 3D yazıcı nedir?
2 - Makine seçimi
3 - Reçine yazıcılar
4 - Filament yazıcıparçaları ve bakımı
5 - Yazdırma dosyalarınıedinme
8 - 3D baskı içingereksinimler
9 - Ortak sorunlar
10 - Şimdi Ne Olacak
3D Baskı Temelleri 5- Baskı dosyalarını edinme yolları
3D Baskı Temelleri: Basılabilir modeller nereden alınır!
Bir şey mi yazdırmak istiyorsunuz. Tasarımları ve dosyaları nereden veya nasıl edinebilirsiniz? Sadece bir şey indirmek istemiyor, bunun yerine kendi parçalarınızı ve eserlerinizi basmak istiyorsanız, bununla nereden başlayabilirsiniz? Bugün cevaplayacağımız sorular bu tür sorular.
Tasarım paylaşım web siteleri
3D yazıcıları kullanma yaklaşımımla başlayalım. Muhtemelen başka birisinin tasarlayacağı parçaları ve daha basit şeyleri test etmek ve göstermek için, bunun için en iyi yol zaten bir yerde paylaşılan tasarımları aramaktır. Her şey için tekerleği yeniden icat etmek tamamen gereksizdir. Ayrıca, güzel görünen parçaları tasarlamakta gerçekten iyi değilim. Ancak sadece parçaları indirmek ve diğer insanların tasarımlarını yazdırmak bence oldukça hızlı bir şekilde eskimektedir. En azından birkaç basit tasarım yapabilmek herkesin yapabilmesi gerektiğini düşündüğüm bir şey. Ve sizler, yararlı bir şey yaparsanız, gidip dünyaya paylaşabilirsiniz. Öyleyse bununla başlayalım.
En popüler tasarım paylaşım siteleri, şu anda, en uzun süredir olan Makerbot, Thingiverse'dir, bu yüzden orada en çok tasarımları bulabilirsiniz, aynı zamanda * en çok tasarım * var ancak hepsi tabi ki süper değil. Yüksek kaliteli değil. Ayrıca, okul çocukları arasında popüler olan bir sitede kumar reklamları göstermenin nesi iyi olabilir?
Sonra Ultimaker'ın YouMagine'i var ve bu da bir süredir ve orada bazı yararlı bölümleri var ve daha sonra Prusa tarafından yönetilen gruptan en yenisi olan Prusaprinters, orada harika tasarımlar var. Ancak bunların çoğu yalnızca Prusa makineleriyle çalışmak için yapılmış gkodu olarak paylaşılır.
Bu nedenle, ücretli tasarımlardan bahsedelim, insanların çalışmalarını herkesin ücretsiz olarak kullanması için paylaşmaya karar vermesinin harika olduğunu düşünüyorum, ancak bilirsiniz, sadece basit bir konektör plakasından veya başka bir şeyden daha fazlası olduğunda ve tasarımcı Başkalarının kullanması için bir model yapmak için bir gün, bir noktada para kazanmaları ve sadece “bana bir kahve al” düğmesine güvenmeleri gerekiyor, nadiren daha büyük modeller üretmeye devam etmek için zaman ayırıyor. Gerçekten sevdiğiniz bir tasarım gördüğünüzde, birkaç kuruş genellikle iyi harcanır. Bu Eastman tarafından oyulmuş bir tasarım, birkaç dolara satıyor, SL1'e reçine olarak yazdırdım ve bakmak her zaman bir zevk oldu. Ancak, çıkartma fiyatının ne kadarının sanatçıya gittiğine ve platformun ne kadar görevden alındığına her zaman dikkat edin. Şu anda popüler siteler MyMiniFactory veya Cults 3D'dir, ancak birçok sanatçının temel olarak yaptıkları gelirin %100'ünü tutacakları kendi mağazaları vardır.
CAD modelleri için GrabCAD ve sanatsal modeller için diğer siteler gibi ücretsiz olarak model alabileceğiniz diğer sitelerde bir not, bu modellerin her zaman 3D yazdırılmak üzere yapılmamasıdır. İçinde çok küçük özellikler, destek malzemesiyle bile yazdırmak için biraz zor olan bazı geometriler veya 3D baskı için uygun olmayan diğer sorunlar olabilir. 3D yazdırmaya özgü sitelerden dosyalar aldığınızda, genellikle yazdırılabilir olmasını bekleyebilirsiniz.
Lisans- Kullanım Koşulları
Tüm paylaşım sitelerinden modellerle aranacak bir şey, bunları kullanabileceğiniz ve değiştirebileceğiniz koşullardır. Bazı tasarımlar, parçayı satmak gibi ticari amaçlar için kullanılmasına izin vermez, üzerinde değişiklikler yapar ve daha sonra değiştirilen parçayı tekrar paylaşırsanız, değiştirilmiş tasarımınıza bağlı olan aynı koşullarla paylaşmanız gerekir. İndirdiğiniz modelle neler yapabileceğinize ve yapamayacağınıza mutlaka bakın.
Dosya Türü ve Kullanımı- Dilimleyici
Aldığınız çoğu model bir stl dosyası veya 3mf olacak, temelde daha fazla şey içeren bir zip dosyasıdır bu yüzden g-kodundan bahsettim. Yazıcınız stl veya 3mf dosyalarını anlamıyor olabilir, bunlar gerçek 3D model, temelde parçanızın nihayetinde neye benzemesi gerektiğini gösteren bir kabuk temsilidir. Bir yazıcının çalışabileceği bir şeye dönüştürmek için, g koduna dönüştürülmesi gerekir ve bu kelimenin tam anlamıyla yazıcının bu sırayla izlemesi gereken bir komut dizisidir ve her şey yolunda giderse, sonunda istediğiniz kısmı üretmiş olacaksınız. Dolayısıyla, 3D modeli bir stl dosyası biçiminde yazıcının çalıştırabileceği g-koduna çevirmek için, “dilimleyici” adı verilen küçük bir yazılım parçamız var. Bir sonraki yazıda da bu ve tüm ayarlar hakkında daha fazla bilgi olacak, ancak temel olarak, baskı ile ilgili her şey dilimleyicide karar verilir. Parçanızın ne kadar büyük olacağı, hangi yazıcı ve hangi filament kullanacağınız, parçanın katı kabuğunun ne kadar kalın olacağı, dilimleyicide yapılandırılan her şey ve g-code ‘nuzu aldıktan sonra, temelde taş gibi olacaktır.
Bunu ortaya çıkarmamın nedeni, kendi tasarımlarınızı nasıl yapabileceğinize baktığınızda, yazılımınızın bir. stl dosyasını veya .obj dosyasını dışa aktarıp aktaramayacağınıza bakmanız ve bunu yapabilmeniz için yeni parçalar oluşturmak için yazılım kullanabilirsiniz.
Taramak
Öyleyse tasarlamak için hangi yaklaşımlar var, aslında daha çok parçaları "yaratmak" gibi. "Her şeyi 3D tarayabilirsiniz" şeklinde bir yanlış anlamayla başlayalım. Ve evet, evet yapabilirsiniz, ancak sonuçlar genellikle o kadar iyi değildir, bu yüzden gözden düşmüştür. Bir kamerayla başlayıp, taramak istediğiniz her şeyin etrafında fotoğraf çekerek ve ardından bir 3D modeli şekillendirerek yeniden yapılandırmak için Meshroom gibi bir yazılım kullanarak uygun fiyatlı qoute üzerinden uygun fiyatlı birkaç 3D tarama yaklaşımı vardır. Görüntünün farklı bölümlerinin görüntüler arasında nasıl hareket ettiğini öğrenin.
Bu, kayalar veya heykeller veya tahtadan yapılmış şeyler gibi kaba bir dokuya sahip olan, ancak arabalar gibi parlak veya tek bir renk olan ve sadece çok az ayrıntıya sahip olan şeyler üzerinde işe yaramayan şeyler için iyi çalışır. Ancak ücretsizdir, şu anda prusa MK3S cihazda bunun için yeterince iyi bir kameranız var ve yazılım da ücretsizdir. Autodesk'in 123D yakalama ve ön izleme seçeneklerini ücretsiz olarak iptal etmesi utanç verici, bunların kullanımı gerçekten kolaydı.
Daha sonra, nesnenize bir çizgi yansıtmak için bir lazer kullanan lazer çizgi tarayıcıları ve perspektif kaymasını yakalamak için bir ofset web kamerası görebilirsiniz ama bunlar işe yaramaz.
Taramalar çok zayıf ve hiçbir ayrıntısı yok ve örneğin parçanızın lazer çizgisini kameranın artık göremeyeceği şekilde kapattığı bazı geometrileri yakalamayı çok zorlaştırabilir, yani, sadece amacı görmüyorum.
Ve sonra, “uygun” 3D tarayıcı alanına girebilirsiniz, teknik olarak bir web kamerası da kullanan, ancak orada aydınlatma modellerinde taranan parçanızı kapsayan gerçek bir projektör bulunan bir EinScan var ve sadece tarama masasına koyduğunuz her şeyin çok daha ayrıntılı bir taramasını alır. Yine de süper parlak parçaları yapmıyor.
Çözünürlük için bir kamera kullanarak, nesnenizin ölçeğinin ne olduğuna bağlı olarak limon veya portakal gibi bir şey için muhtemelen bir milimetre veya iki tane alacaksınız, bu yüzden bazı gözenekleri alacak, Bir çizgi lazer + web kamerası tarayıcısıyla, daha çok 5 milimetre veya daha fazlasına bakıyorsunuz, ancak EinScan gibi gerçek bir tarayıcıyla, taramada alt milimetre ayrıntılarını almak tamamen mümkündür. Tabii ki, hala daha büyük parçalar yapabilen veya size daha iyi doğruluk vb. Verebilen daha iyi tarayıcılar var, ancak bunlar size maliyetli olacaktır.
Bununla birlikte, genellikle 3D taranmış modellerle yapmanız gereken, onları temizlemektir.
Örneğin, gereksinim duymadığınız alanları arka plandan kaldırmak, bazı boşlukları doldurmak veya yazıcınızın yapı plakasına yapışabilmesi için parçanızda düz bir taban ile dilimlemek. Bazı tarama yazılımları yerleşik olarak bulunur, ancak hem taradığınız parçalar hem de kendi indirdiğiniz veya oluşturduğunuz parçalar için bunları değiştirmek için Meshlab, Meshmixer ve hatta Blender gibi yazılımlar kullanabilirsiniz. Özellikle Meshmixer oldukça yeteneklidir, çünkü kullanımı kolay ve sigortayı farklı modellerde hızlı bir şekilde değiştirebilecek kadar yeteneklidir.
Dosya Biçimleri: .stl ve .step
Sanırım devam etmeden önce dosya formatlarını çok hızlı bir şekilde ele almalıyız çünkü gerçekten farklı amaçlara hizmet eden iki farklı grup var. Yani bir tarafta, dediğimiz gibi, bir 3D yazıcı için kullandığınız stl veya obj'niz var ve bu parçanızın kabuğunun mükemmel düz küçük üçgenlere bölünmesini temsil ediyor. Oyun motorlarının kullandığı yaklaşım budur. Bu çok basit bir formattır ve farklı programlar arasında dosya alışverişini gerçekten kolaylaştırır, ancak kavisli veya yuvarlak bir yüzeye sahip olduğunuzda, bu küçük, düz üçgenlere ayrılacaktır, tıpkı bir kamerada olduğu gibi yakınlaştırmak için sonsuz çözünürlüğe sahip olmayacaksınız, ayrıca stl dosya biçiminde de sınırlı bir çözünürlüğe sahipsiniz.
Mühendislik dünyasının diğer formatı .step'dir ve bu bir CAD modelindeki tüm özelliklerin mükemmel bir temsili olmaya çalışır, ancak bununla sınırlıdır, örneğin sanatla başa çıkamaz. Ve yüzeyin matematiksel bir formülde nasıl şekillendiğini temsil etmek oldukça zordur.
Yazılım
stls üzerinde çalışan diğer yazılımlar, Z Brush veya onların ücretsiz ama eski yazılımı Sculptris gibi heykel yazılımıdır. Ve tabii ki, Blender, heykel dahil olmak üzere hemen hemen her şeyi yapan ücretsiz ve açık kaynaklı bir paket, ancak elbette genel 3D modelleme, animasyon, render ve bir nedenden ötürü video düzenleme?
Sculptris Blender
Detaya girmek biraz zor olabilir, ancak 3D sanatçı işleri yapmak istiyorsanız, her şeyi yapabilir olmalısınız. Burada tam bir Blender öğreticisi almak bu yazı için çok fazla olurdu, ancak bir fikir edinmek istiyorsanız, YouTube'da Ducky 3D veya Blender Guru veya bazıları için Ian Hubert veya CG Matter ve Default Cube'a göz atın. Daha gelişmiş şeyler. Blender bir helluva aracıdır!
CAD
Ve sonra, elbette, bunların CAD tarafı var, bu yüzden çoğu zaman tasarımlar oluşturuyorum. Blender ve bunun gibi araçlar, doğru görünecek şeylerin getirisi için daha fazla olmasına rağmen, CAD gerçekten gettings tasarımları için mükemmel doğru bir yerdir. Ve bu, diğer parçalara uyması gereken veya belirli özelliklere sahip olması gereken veya basit bir parametre değişikliği ile uyarlanabilir olması gereken şeyler yapmak için mantıklıdır. Açıkçası, en popüler seçenek Autodesk'in oynaması ücretsiz Fusion360, katı modelleme, yüzey modelleme, renderleme, CNC programlama, simülasyon gibi her şeyi yapıyor.
Fantastik, ancak elbette, herhangi bir zamanda değişebilecek olan yapımcılar ve yeni başlayanlar için ücretsizdir ve zaten ücretsiz seçeneğin eklendiğini ve kaldırıldığını görüyoruz. Genellikle, CAD araçları “yüzey açıklaması” modelleri, adım dosyaları üzerinde çalışmakla sınırlıdır, ancak Fusion360 stl dosyalarını da alabilir ve çok sınırlı bir araç setinde çalışabilir.
En azından modelleme tarafı için bir alternatif, açık kaynaklı bir yazılım olan FreeCAD'dir, bu nedenle herhangi bir kısıtlama yoktur, ancak her zaman ticari bir CAD paketi olarak kullanmak kadar verimli bulmadım, Solidworks ve Üniversite sırasında Catia, ancak "eğitim lisansları" alanından çıktığınızda bunlar pahalı ücretli seçeneklere hecking dönüşür.
Şimdi, evde daha fazla programlama programına sahipseniz, OpenSCAD sizin için iyi bir araç olabilir. Temelde fiziksel nesneler için bir programlama dilidir ve bunun gerçekten cazip olduğunu düşünürken, benim için değil, daha görsel bir yaklaşımı tercih ediyorum. Ama yine, kodlamayı seviyorsanız, yapın gitsin.
Bu yüzden, parçaların nasıl ve nerede yazdırılacağına dair temel bir genel bakış olarak yapması gerektiğini düşünüyorum özellikle bazı şeylerin yazılım tarafı için, ya da her biri için zaten harika öğreticiler var.
Tekrar özetleyelim
Yazdırmak için gerekenler 10 dosyadan 9'u, bir .stl dosyasıdır. Diğer siteler yine de yazdırabileceğiniz dosyaları almanıza izin verirken, yazdırma için optimize edilmemiş olabilecek olsa da herkesin özellikle 3D baskı için yapılmış modellerini paylaşabileceği özel siteler vardır.
Her iki durumda da dosyaları nasıl kullanabileceğinizi kontrol edin. Tam olarak neye ihtiyacınız olduğunu bulamazsanız, modellerinizi kendiniz oluşturabilir ve oluşturmanız gerekir.
Parçaları taramak karışık bir iştir, ancak bazen yararlı olabilir. Daha sıklıkla, “sanatsal” ürün namına giren parçaları modellemek için Blender gibi bir yazılım kullanırsınız, Fusion360 ise hassasiyet ve mühendislik parçaları için çok popüler bir araçtır.
İşte bu kadar, bir sonraki yazıda, bu dosyaları yazdırmaya hazırlamak için bir dilimleyiciden nasıl alacağınıza bakacağız, o zamana kadar okuduğunuz için teşekkürler, abone olduğunuzdan emin olun, okumaya ve araştırma yapmaya devam edin, sonra görüşürüz. Happy Printing